loading...
تورهای مسافرتی
shbi بازدید : 2 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

آرامگاه فردوسي مشهد

 آرامگاه فردوسي
«حكيم ابوالقاسم فردوسي» در سال 411 ه. ق زندگي را بدرود گفت. او بزرگترين حماسه‌سراي ايران مي‌باشد كه شاهنامه را در مدت 30 سال سروده است. آرامگاه اين شاعر بزرگ و نامي در 24 كيلومتري شمال غربي مشهد (توس) در مسير جاده مشهد- قوچان واقع شده است و از مكانهاي پر طرفدار  مسافران 
تور مشهد ميباشد. آرامگاه فردوسي در باغ بسيار مصفايي قرار دارد. در داخل محوطه آرامگاه تابلوهاي سنگي زيبا، از داستانها و حماسه‌هاي شورآفرين شاهنامه وجود دارد. كار بازسازي اين آرامگاه در سال 1347 به اتمام رسيده است. در مغرب باغ آرامگاه موزه‌اي است. از جمله اشياء اين موزه يك جلد شاهنامه خطي به وزن 37 كيلوگرم مي‌باشد كه مسافران تور مشهد ميتوانند از آن ديدن كنند . مبدأ حركت اتوبوسهاي واحد آرامگاه فردوسي ميدان شهداست.

shbi بازدید : 4 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

اجرای پروژه استقرار سیستم مدیریت کیفیت مجموعه سعدآباد

اجرای پروژه استقرار سیستم مدیریت کیفیت مجموعه سعدآباد

طبق برنامه زمانبندی ، فاز طراحی و مستند سازی سیستم مدیریت کیفیت مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بر مبنای استاندارد   ISO 9001:2008با ورود به ماه دوم پاییز، پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد، بهاره دادیار با اعلام این خبر گفت: در فاز طراحی و مستندسازی، خط مشی کیفیت و اهداف کیفیت مجموعه تعیین و چارچوب و مدل فرآیندی سیستم مدیریت کیفیت طراحی شد .

مسئول واحد تدوین مدیریت کیفیت مجموعه سعدآباد ادامه داد: کلیه مستندات مربوط به سیستم مدیریت کیفیت شامل روش های اجرایی فرآیندها، دستورالعمل ها و فرم ها، جداول و چک لیست های ذیربط طراحی و تدوین شد.

وی افزود: از ابتدای آبان ماه وارد فاز اجرای پروژه خواهیم شد و طی آن پس از ابلاغ اولیه کلیه مستندات تهیه شده به واحدها و موزه ها و رفع ایرادات احتمالی توسط مسوولین مربوطه، اجرای این سیستم آغاز می شود.

دادیار با اشاره به مراحل مختلف فاز عملیاتی این پروژه، اضافه کرد: ابلاغ اولیه مستندات و اطلاع رسانی به موزه ها و واحدهای ذیربط ، مطالعه مستندات و ارایه پیشنهادات توسط افراد ذیربط، مراجعه واحد مدیریت کیفیت به موزه ها و واحدها و دریافت بازخور در خصوص مستندات ابلاغ شده ، انجام اصلاحات و ابلاغ مجدد مستندات ، اجرای آزمایشی و پایش و نیز ممیزی داخلی اولیه از جمله اقداماتی است که در فاز اجرایی انجام خواهد شد.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه کلیه واحدها و موزه های مجموعه سعدآباد، یادآور شد پس از پشت سر گذاردن فاز اجرا، امکان انجام ممیزی توسط شرکت های گواهی دهنده و دریافت گواهینامه ISO 9001: 2008 به عنوان اولین کاخ موزه دارای این گواهینامه در خانواده بزرگ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراهم خواهد شد
.

shbi بازدید : 4 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

جاهاي ديدني مشهد

طرقبه

در 16 كيلومتري جنوب غربي مشهد، بخش طرقبه واقع شده است. اين آبادي در منطقه كوهستاني و داراي باغهاي فراواني است كه مسافران تور مشهد ميتوانند از طبيعت آن لذت ببرند. رودخانه‌اي از كنار آب عبور مي‌كند. در اين بخش پارك عمومي زيبايي وجود دارد. سبدهاي دستي ساخته شده اهالي، سوغات آن به شمار مي‌رود.

 

بند گلستان

در فاصله 4 كيلومتري طرقبه، بند قديمي گلستان بر روي رودخانه گلستان قرار دارد. طول تاج بند در حدود 120 متر، ارتفاع آن 14، عرض پايه 28 و عرض تاج 14 متر مي‌باشد.

اين بند در حوالي 400 الي 500 سال قبل در دوره تيموريان بنا شده كه در سالهاي اخير مرمت و بازسازي شده است. بند گلستان در فصل بهار كه به واسطه بارندگي، آب آن زياد مي‌شود. منظره بسيار جالب و زيبايي دارد.

 

سد طرق

در 25 كيلومتري جنوب شرقي مشهد، بر روي رودخانه طرق (در نزديكي بند قديمي طرق) سد طرق احداث شده است. اين سد از نوع دو قوسي متقارن، متشكل از 22 بلوك به عرض 14 متر مي‌باشد. ارتفاع سد از پي آن 81 متر، صخامت تاج 80/4 متر، ضخامت در پي 84/12 و طول تاج 322 متر مي‌باشد. هدف از احداث اين سد، تامين نيازهاي آبي شهر مشهد مي‌باشد.

 

شاهان گرماب

شاهان گرماب در فاصله 72 كيلومتري جنوب خاوري مشهد. بر بالاي تپه‌اي قرار گرفته و داراي چشمه آب گرمي است كه حرارت آن به 48 درجه سانتيگراد مي‌رسد. اين آب معدني براي بهبود رماتيسم، آرتروز و عوارض كوفتگي موثر است. براي رفتن به آنجا بايد از جاده فريمان استفاده كرد اتوبوسهاي شاهان گرماب، از تعاوني كشور جم، واقع در پنج راه پايين خيابان، ميدان وحدت حركت مي‌كنند.

 

زشک

منطقه توریستی و تفریحی زشک یکی از جمله روستاهای گردشگری ایرن است که در 30کیلومتری مشهد قرار گرفته و مسافران تور مشهد براي استفاده از طبيعت زيباي آن از آن بازديد مينمايند . این منتطقه ییلاقی که در دره‌ای زیبا از رشته کووهای البرز شمالی قرار گرفته است با طبیعت بکر و زیبا ی خود با آب وهوایی خنک شرایط مناسبی را برای مردم شهر مشهد تامین کرده است . در این منطقه با رستورانهای بزرگ و بین ال مللی چون پدیده و دشت بهشت و باغ سالار و ارم نیاز مردم را در کنار طبیعت به مواد غذایی نیز رحت کرده است .

این منطقه از طریق یک بزرگراه و با عبور از کنار قلعه باستانی ویرانی و دهکده المپیک ثامن الائمه به مشهد دسترسی دارد . در این منطقه صنایع دستی و نانهای محلی مختلفی وجود دارد که می‌تواند برای هر توریست و ایرانگردی جالب باشد.

 
shbi بازدید : 4 دوشنبه 29 مهر 1392 نظرات (0)

 

جشنواره پاییزه كيش

جشنواره پاییزه كيش ( قطره قطره تا دریا )

جشنواره پاييزه كيش با عنوان قطره قطره تا دريا همزمان با اعياد قربان و غدير در كيش در حال برگزاری است و مورد توجه مسافران تور کیش و كيشوندان واقع شده . در اين جشنواره هر شب هنرمندان و چهره هاي محبوب هنری كشورمان به اجرای برنامه ميپردازند .

کیش آنلاین

 

جشنواره كيش

حضور چهره هاي محبوب در جشنواره قطره قطره تا دريا كيش

 


 

جشنواره كيش

حضور چهره هاي محبوب در جشنواره قطره قطره تا دريا كيش

 


 

جشنواره كيش

كنسرت شهرام شكوهی در جشنواره قطره قطره تا دريا كيش


 

جشنواره كيش

استقبال از جشنواره قطره قطره تا دريا كيش


 

جشنواره كيش

استقبال از جشنواره قطره قطره تا دريا كيش


 

جشنواره كيش

كنسرت احسان خواجه اميری در جشنواره قطره قطره تا دريا كيش


 

جشنواره كيش

كنسرت احسان خواجه اميری در جشنواره قطره قطره تا دريا كيش


 

جشنواره كيش

حضور چهره هاي محبوب در جشنواره قطره قطره تا دريا كيش


 

 

جشنواره كيش

كنسرت فرزاد فرزین در جشنواره قطره قطره تا دريا كيش


 

جشنواره كيش

حضور چهره هاي محبوب در جشنواره قطره قطره تا دريا كيش

 
shbi بازدید : 13 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره دبی

نام رسمی دبی:

دبی (دوبی هم نوشته می‌شود) یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی است. دبی یکی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن بعد از ابوظبی می باشد. دبی از دیگر امارت‌های امارات متحده عربى متمایز می باشد از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها 6% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و اکثر درآمد امارت دبى از منطقه آزاد جبل علی یا (JAFZ) می باشد و همچنین از گردشگری و دیگر خدمات تجاری. تاسیسات و پیشرفتهای زیاد در صنایع و فعالیتهای مختلف در دبی باعث شده تا توجهات جهانی را در تمام زمینه ها و پروژه ها جلب کند، از جمله رویدادهای ورزشی و کنفرانسها.

 وجه تسميه:

وجه تسميت واصل نام « دبی » از دو حرف (د) و (با) تشکیل یافته یعنی (دبا) « دُبا » ،نام نوعی ملخ کوچک است قبل از اینکه بال در آورد، واین نوع ملخ در زمان گذشته در این منطقه وجود داشته به همین جهت نام منطقه (دُبا) گذاشته بودند که به مرور زمان به (دبی) تبدیل شده‌است. مدتی هم این شهر «الوصل» نامیده میشد.

موقعیت جغرافیایی دبی:

امارت دبی در جنوب کشور پهناور ایران قرار دارد و جزئی از کشور امارات متحده عربی می باشد.بسیاری از مردم ایران برای تجارت و تفریح به دبی سفر می‌کنند.

حکومت قطر و دبی:

بر خلاف اکثر امارت‌های امارات ، حکومت این شهر با حکومت قطر در سال ۱۹۶۶ میلادی سکه‌ای مشترک زدند که بنام « مجلس نقد قطر و دبی» معروف بود، این «سکه» تا قبل از قیام دولت اتحاد امارات در این دوکشور رایج بوده‌است. دبی بندری گردشی با جاذبه‌های مدرن و بعضا تاریخی طبیعی است. حاكم این امارت، شیخ محمد بن راشد المکتوم است و نایب حاكم شیخ حمدان بن راشد است. شاید شهر دبی مهم‌ترین شهر امارات باشد بعد از امارت ابوظبی پایتخت سیاسی دولت امارات متحده عربی، دبی پایتخت تجارتی امارات به شمار می‌آید. از جاذبه‌های این شهر: بازار طلا و جزاير مصنوعي و اماكن تاريخى وغيره مي باشد.

 

 

 

مساحت دبی:

امارت دبی با مساحت 3885 کيلومتر مربع بعد از ابوظبی، دومين امارت بزرگ کشور امارات متحده عربی می باشد. شهر دبی که مرکز اين امارت می باشد، در کنار خور دبی (يک ورودی آب از دريا به داخل خشکی) قرار دارد. اين شهر در اطراف اين خور گسترش يافته است ولی اکنون شهر در امتداد خط ساحلی و در جهت جنوب غربی به سمت ابوظبی در حال گسترش می باشد. خور دبی با طولی برابر 15 کيلومتر تنها 500 متر عرض دارد. يک تونل زير آبی ارتباط بين دو طرف خور را فراهم می سازند. اين خور شهر را به دو بخش "ديره" در شمال و "بردبی" در جنوب تقسيم کرده است. بخش بردبی شامل مناطق اُودمتا، ستوا، کرامه، جُميرا و اُم سقيم می باشد و کمی دورتر در راه ابوظبی به منطقه جبل علی می رسيم که جنوبی ترين بخش شهر می باشد و به خاطر اسکله و منطقه آزاد تجاری واقع در آن معروف مي باشد. جاده ای که شهر را به ابوظبی و جبل علی وصل می نمايد، جاده معروف شيخ زايد می باشد. يک بزرگراه هشت بانده که در دو طرف آن، آسمان خراش های فراوانی مشاهده می شوند. بخش ديره نيز شامل منطقه القرهود در نزديکی فرودگاه و منطقه تازه توسعه يافته مدريف می باشد.

 

رستورانها:

یکی از رستورانها به نام المنتها است، که در ارتفاع 200 متری واقع شده و منظره ای از دبی را به نمایش می گذارد و توسط یک پایه از هر دو طرف دکل محافظت می شود و توسط یک آسانسور شیشه ای دسترسی به آن ممکن می باشد. رستوران دیگر المحاره (به معنی صدف) می باشد که دسترسی به آن توسط یک زیر دریایی شبیه سازی شده امکان پذیر است و آکواریوم های زیبایی را به نمایش می گذارد. این آکواریوم ها دربرگیرنده بیش از یک میلیون لیتر آب است. شیشه آکواریوم از اکریلیک ساخته شده و برای کاهش تاثیر بزرگ نمایی حدود 18 cm ضخامت دارد. این رستوران در میان 10 رستوران برتر دنیا قرار دارد. اين رستوران ها در هتل برج عرب قرار دارند. این هتل دارای 60 طبقه است و معمار آن Atkins Middle East می باشد. ستون بندی این هتل تا 40 متر زیر دریا می باشد. برج العرب بزرگتر از برج ایفل است و تنها 60 متر از Empire State Building در آمریکا کوتاهتر است. تمام پرده ها، چراغها و سیستم تهویه هوا با یک دکمه به کار می افتند. تمام کانالها به دوربین مدار بسته متصل هستند و مهمان می تواند ببیند که چه کسی پشت در است. هر سوئیت یک لب تاپ، اسکنرو پرینتر مخصوص به خود را دارد.

جاذبه‌های شهری:
برج‌العرب، برج دبی،جزیره های نخلی، جزیره جهان، مال امارات(پیست اسکی برف(، صحراهای رمل، مراکز خرید، منتجع المها، فندق باب الشمس، قلعه دبــى ــ موزه ملى، قلعه حـتا ــ دبى، برج ساعت ــ دبى ــ ديره، شاه راه شيخ زايد ــ دبى، مسجد ــ دبى.
 

 

برج ساعت ــ دبى ــ ديره

برج ساعت

 اتوبان شيخ زايد

 اتوبان شيخ زايد

 

 

خور دبى ــ دبىمنطقهٔ صنعتی دبی جبل علی نام دارد که از کشورهای زیادی از جمله چین و تایوان و تایلند در آن برای تولید به عنوان منطقهٔ کاملاً آزاد در آن جمع شده‌اند.

منطقهٔ آموزشی دبی در غرب و دورترین نقطهٔ بر دبی قرار دارد.اسم این شهر «شهرک دانش» است. همین طور دبی دارای دانشگاه نسبتاً معروفی به اسم دانشگاه امریکایی است که در نزدیکی شهر دانش قرار دارد.

شهر اینترنتی و شهر رسانه هم در انتهای خیابان ساحلی جُمیرا و پس از عبور از برج عرب قرار گرفته‌اند.

بستکیه. یکی ازمناطق مهم و تاریخی این شهر است.

بزرگترین مرکز خرید دنباله دار دبی به نام مرکز تجاری تفریحی دبی می باشد. همچنین ساختمان دیگری که برنامه ریزی شده تا دبی را به یک منطقه مرکزی تجاری تبدیل کند، خلیج تجاری است. جایی که زمانیکه تمام شود، حدود 500 آسمان خراش را در حوالی منطقه الحاقی دست ساز Dubai Greek به نمایش می گذارد.  

پراکندگی و بافت جمعیتی:

کارگران ساختمانی و عمدهٔ شهر هندی هستند و بعد از آنها پاکستانی‌ها که کمی بیشتر از هندی‌ها کار شخصی هم دارند و فیلیپینی‌ها هستند. بازار سنتی و کوچک دبی مثل موبایل فروشها، بقالی‌ها و لوازم یدکی خودروفروشی‌ها و بقیهٔ کارها با سرمایهٔ کوچک بیشتر به دست ایرانی‌های قدیمی ساکن دبی می‌گردد. پس از ایرانیها، عرب‌های سوری و پاکستانی‌ها بازار سرمایه را در دست دارند. بازارهای سنتی معروف دبی عبارت‌اند از:

بازار مرشد،نایفسبخه(يكى از قديمى ترين بازارهاى دبى كه قدمتش به 400 سال پيش مى رسد،( تخته (الصنادق(، بازار طلا ،خیابان یوسف باقر، بازار الرأس

 پارک‌های شهر دبی:

دبی بوستان‌های فراوانی دارد که می‌توان به پارک‌های زیر اشاره  کرد:

پارک خور، پارک صفا، پارک مشرف، پارک جمیرا، پارک القوز،پارک زعبيل،پارک الوصل، پارک باغ وحش، پارک ممزر : (این پارک در اقصی شرق دبی، و در مرز امارت شارجه قرار دارد( .

ساعات کار در دبی:

ساعات کار مراکز دولتی: 08:30 تا 14:00 شنبه تا چهارشنبهC ساعات کار بانک ها: 08:00 تا 13:00

ساعات کار سفارت خانه ها: 08:45 تا 13:30

ساعات کار صرافی ها: 08:00 تا 13:00 و 16:30 تا 20:30

 

ساعات کار دفاتر بخش خصوصی و فروشگاه ها ی دبی:

مراکز دو شيفته: 08:00 تا 13:00 و 16:00 تا 19:00

مراکز يک شيفته: 08:00 تا 18:00

ساعات کار مجتمع های خريد: 10:00 تا 22:00 هر روز غير از جمعه ها(14:00 تا 22:00(

ساعات زندگی در دبی مانند بسياری از کشورهای همسايه و کشورهای اطراف دريای مديترانه می باشد. مردم عادت به خواب نيمروز و خوردن شام در ساعتهای آخر شب دارند. توجه و اهميت به ساعات کار نيز کمی با ساير کشورهای پیشرفته متفاوت     می باشد. بنابر اين از به تاخير افتادن ساعت قرار و ملاقات کاری خود تعجب نکنيد. تعطيلات آخر هفته نيز در اين جا مفهوم  ندارد اگر که جمعه بعنوان يک روز مقدس هميشه تعطيل می باشد. تعطيلات آخر هفته برای دفاتر دولتی و مدارس روزهای پنج شنبه و جمعه می باشد. بعضی از شرکتهای خصوصی نيز بعد از ظهر پنج شنبه و روز جمعه تعطيل می باشند .

زبان و دین:

زبان رسمی عربی است اما انگلیسی، هندی، اردو، مالایی و تمیل نیز بصورت گسترده صحبت می شود. اسلام، مذهب و دین رسمی می باشد. 95 درصد مساجد و آخوندها سنی هستند. مساجد شیعه هیچ پولی از دولت دریافت نمی کنند و همگی خصوصی هستند. همچنین تعداد زیادی هندى و سیک و مسیحی در دبی وجود دارد. گروههای غیر مسلمان می توانند خانه ها و عبادتهای خودشان را داشته باشند. درحالیکه دولت امارات متحده مجوز قانونی به گروههای مذهبی نمی دهد، ممکن است برخی از امارتها استقلال داخلی به برخی از مذاهب بدهند. برای مثال در دبی مجوز قانونی به کلیسای مسیح مقدس نوین داده شده. دبی نیز تنها امارتی است که معابد هندو و gurdwara (معابد سیک ها) دارد. طبق سرشمارى اخير بيشتر تعداد افراد ملت هندوستان در دبى استقرار دارد. گروههای غیر مسلمان، کمکهای نقدی را تنها می توانند از بین خود جمع آوری کرده و یا از خارج دریافت کنند و می توانند در ملا عام دینشان را تبلیغ کنند. اما از دین برگشتن یا توزیع نشریات مذهبی به شدت خلاف قانون بوده و علاوه بر جریمه نقدی و پیگرد قانونی، به خاطر رفتار توهین آمیز به آئين اسلام ، فرد مجرم را از کشور اخراج می کنند.

اقتصاد:

دبی و دیرا، بنادر مهمی برای تولید کنندگان غربی است. بیشتر مراکز مالی و بانکها در منطقه بندری می باشد. دبی اهمیتش را به عنوان یک مسیر تجاری در دهه 1970 و 1980 بدست آورد. شهر دبی تجارت آزاد طلا دارد. بندر جبل علی در دهه 1970 ساخته شده و بزرگترین بندر دست ساز بشر در جهان است. اما دبی به صورت فزاینده ای در حال پیشرفت به عنوان مرکزی برای صنایع خدماتی از قبیل IT و سرمایه گذاری می باشد. خطوط حمل و نقل توسط هواپیمایی امارات تقویت شده و در سال 2006 حدود 28 میلیون مسافر را جا به جا کرده. همچنین در دبی مناطق آزاد برای صنایع بخصوصی وجود دارد از قبیل شهر اینترنت دبی و شهر رسانه ی دبی، که با یک فیلتر محدود شده و برخی سایتها و سایتهای اسراییلی بسته است و فرستادن صدا در اینترنت غیرقانونی است. البته در مناطقی مثل TECOM (Dubai Technology, Electronic, Commerce & Media Free zone Authority) این سایتها بسته نیستند.

پیش زمینه:

خور دبی شهر دبی را به ۲ بخش دیره و بر دبی تقسیم کرده. دو پل به نام‌های قرهود و آل مکتوم که از روی خور و یک تونل به نام نفق الشندقه که از زیر آب می‌گذرد این ۲ قسمت را به هم مربوط می‌کنند.(دیره در شرق (راست)و بر دبی در غرب (چپ) قرار دارند) دیره محلی بازاری، سنتی و قدیمی و کارگری است. اما بخش بر دبی محلی است که مسئولین دبی قصد دارند از آن شهری مدرن با بافت مدرن درست کنند. خیابان شیخ زاید با ساختمان‌های مجلل و بلند بناست پایین شهر جدید دبی شود که بزرگ‌ترین برج دنیا را در خود جای خواهد داد. بالای شهر دبی، ساحل کناری جمیرا خواهد بود با انواع ویلاهای مجلل چندین ملیون دلاری و پالم‌هایی که در دل خلیج فارس پی ریزی و بنا شده. حدود ۵۰ درصد سرمایهٔ وارد شده در سالهای اخیر به دبی از طریق بخش املاک بوده، به طوری که متقاضیان با خرید خانه‌ها و آپارتمان‌ها به صورت هوایی و ۹۹ ساله، صاحب امتیاز اقامت خواهند شد. قبلا اختیار خانه بدون اجاره کردن آن برای بیگانه‌تباران امکان‌پذیر نبود.

توریسم فرهنگی:

فرهنگ در درجه دوم بعد از خرید برای بازدیدکنندگان قرار دارد. مناظری از فرهنگ قدیم دبی درحالیکه این فرهنگ تحت سلطه سرعت سریع پیشرفت اقتصادی شده می تواند در مناطق اطراف نهرها دیده شود. ساختمانهای اطراف نهر نشانگر یک شهر قدیمی است. دهکده غواصی (قرية الغوص) و دهکده آثار (قرية التراث) ، ماهیگیری و یافتن مروارید را به نمایش می گذارد. از دیگر جاذبه ها می توان به خانه ى بيت شیخ سعید المكتوم ، موزه دبی و روستای حتا (Hatta) اشاره کرد. تاریخ این روستا به 2 تا 3 هزار سال قبل برمیگردد و شامل 30 ساختمان است و در 115 کیلومتری جنوبی شهر دبی در قلب کوههای حتا ودر امتداد رشتهٔ کوه حجر واقع شده. موزه دبی در سال 1971 به منظور نمایش سبک زندگی سنتی دبی ایجاد شد و شامل عتیقه جات و مصنوعاتی می باشد که از آفریقا و کشورهای آسیایی از طریق تجارت به دبی وارد شده، می باشد. مسجد شندغه نیز مسجدی با قدمت 200 ساله می باشد.

ساخت و ساز:

ساخت و ساز در دبی خیلی سریعتر از کشورهای غربی پیش می رود و علتش اینست که نیروی کار ارزانی از آسیا در اختیار گرفته. یکی از مهمترین علل پیشرفت در ساخت و ساز اینست که دبی در حال متنوع ساختن اقتصادش است. در واقع دبی نمی خواهد به درآمد نفت که تصور می شود تا سال 2010 تمام شود، تکیه کند.

مسافرت هوایی:

فرودگاه بین المللی دبی دارای یک مرکز خرید می باشد. این فرودگاه جوایز بسیاری به خاطر طراحی و سرویس عالی اش برده است. فرودگاه بین المللی، مرکزی، جهانی دبی که در حال ساخت می باشد، یک منطقه آزاد تجاری را در داخل دبی فراهم می کند و تا سال 2008 قسمتی از آن کامل می شود.

پیشرفتهای هنری و فرهنگی:

دبی در حال غنی ساختن فرهنگش می باشد با ساخت دهکده فرهنگی دبی که شامل موزه های هنری و کتابخانه ها و مدارس رقص و موزیک، فروشگاه کتابهای کمیاب و فضاهای باز برای تفریح و استراحت می باشد. دبی دارای چندین سالن تئاتر می باشد از جمله تالار سلطنتی، تئاتر جامعه دبی و تئاتر مدینه که میزبان بسیاری از کارهای هنری و تولیدات کشورهای غربی است. فستیوال بین المللی فیلم دبی، فستیوالی است که هر ساله برگزار شده و ستاره های دنیا را از سراسر جهان جذب می کند.

گردشگری در دبی:

گردشگری یکی از استراتژی های مهم امارت دبی برای سرازیری دلار به امارات متحده می باشد. گردشگری دبی مبتنی بر خرید است گر چه جذابییت های مدرن وتاریخی نیز دارد. دبی از مشهورترین امارت از امارت‌های هفتگانه امارات متحده عربی است و دبی از دیگر امارت های امارات متحده عربى جدا و متمایز است زیرا درآمد نفت تنها 6% از GDP (تولید ناخالص داخلی) را تشکیل می دهد و درآمد اصلی آن از منطقه آزاد جبل علی و گردشگری است.

حمل ونقل:

دبی در محل تلاقی اروپا ، آسیا و آفریقا واقع شده که موجب دسترسی آسان به آن می باشد. بیشتر پایتخت ها و شهرهای مهم پروازهای مستقیم به دبی را دارند. بیش از 80 خط هوایی به فرودگاه بین المللی دبی می رود و از آنجا برمی گردد که موجب شده یکی از شلوغ ترین فرودگاه هاى دنيا شود.

مقررات ورود:

بیشتر مسافران باید ویزا برای ورود داشته باشند. اما شهروندان (و برخی ساکنان) Cooperation Council For the Arab States of the Gulf و شهروندان تعدادی از ایالات در اروپا و جاهای دیگر (شامل استرالیا و زلاند نو) می توانند مهر اجازه ی ورود را روی پاسپورتشان به محض ورود تا 90 روز داشته باشند. بازدیدکنندگان از ملیت های دیگر باید از ضمانت ساکنان امارات متحده یا یک شرکت یا هتلی که مجوز آن صادره از امارات متحده است برخوردار باشند و تا 30 روز اجازه اقامت دارند. شهروندان اسرائیلی نیز اجازه ی ورود به دبی را ندارند.

فستیوال خرید دبی:

این فستیوال هر ساله به مدت یک ماه از ژانویه شروع می شود. این فستیوال کل امارات را به یک مرکز خرید دبی تبدیل می کند. علاوه بر آن، این فستیوال دربرگیرنده برنامه های موسیقی، نمایشگاههای هنری و رقص محلی می باشد.

اطلاعات کلی در مورد دبی:

بخش بردبی شامل مناطق اُودمتا، ستوا، کرامه، جُميرا و اُم سقيم می باشد و کمی دورتر در راه ابوظبی به منطقه جبل علی می رسيم که جنوبی ترين بخش شهر می باشد و به خاطر اسکله و منطقه آزاد تجاری واقع در آن معروف مي باشد. جاده ای که شهر را به ابوظبی و جبل علی وصل می نمايد، جاده معروف شيخ زايد می باشد. يک بزرگراه هشت بانده که در دو طرف آن، آسمان خراش های فراوانی مشاهده می شوند. بخش ديره نيز شامل منطقه القرهود در نزديکی فرودگاه و منطقه تازه توسعه يافته مدريف می باشد

دبی در سال 1830 يک آبادی کوچک بود با ساکنينی که از راه ماهيگيری، استخراج مرواريد و کشاورزی در مقياسی کوچک امرار معاش می کردند. در آن زمان، دبی توسط شاخه ای از قبيله بنی ياس از وادی ليوا در جنوب، جايی که هم اکنون شهر ابوظبی قرار دارد، اداره می شد. خانواده آل مکتوم که اکنون نوادگان آنها کشور را اداره می کنند، رهبری اين قبيله را به عهده داشتند. تا سال 1800 تغيير خاصی در دبی بوجود نيامد تا اينکه شيخ مکتوم بن حشر آل مکتوم، حاکم وقت، معافيتهای مالياتی را برای تجار خارجی وضع نمود و اين باعث گرديد تا تجار زيادی محل تجارت خود را از ايران و منطقه شارجه به دبی منتقل نمايند. بعدها انگليس يک خط کشتيرانی بين دبی و هند و ساير بنادر مهم منطقه برقرار نمود.

shbi بازدید : 5 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

جزيره كيش به عنوان الگوي ايران ۱۴۰۴ مطرح خواهد شد

مشاور رييس جمهور: جزيره كيش به عنوان الگوي ايران ۱۴۰۴ مطرح خواهد شد

كيش- مشاور رييس جمهوري و دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور گفت: جذب گردشگران مهمترين محور توسعه منطقه آزاد كيش است و اين جزيره به عنوان الگوي ايران ۱۴۰۴ مطرح خواهد شد.

به گزارش ايرنا، اكبر تركان شامگاه پنجشنبه در آيين جشن عيد قربان در پرديس بين الملل دانشگاه صنعتي شريف در جزيره كيش با اشاره به اهميت توسعه صنعت گردشگري در رونق اقتصادي منطقه آزاد كيش، بر توسعه زير ساخت هاي ضروري در جهت رفاه بيشتر ساكنان و گردشگران اين جزيره تاكيد كرد.

وي درباره تدابير دولت يازدهم براي تامين پايدار آب و برق  جزيره كيش گفت: با تاسيس يك شركت آب و برق ديگر در اين جزيره، توليد آب و برق از انحصار شركت فعلي خارج مي شود و رقابت ميان اين دو شركت، موجب ارائه خدمات بهتري به شهروندان خواهد شد.

رييس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش نيز در اين آيين با اشاره به فعاليت دانشگاه هاي معتبر كشور در اين جزيره گفت: اين سازمان در زمينه جذب دانشجويان خارجي با دانشگاه هاي كيش همكاري مي كند.

علي اصغر مونسان تاكيد كرد: تعامل سازمان منطقه آزاد با شعب بين المللي دانشگاه هاي معتبر كشور در  جزيره كيش و فراهم شدن زمينه تحصيل دانشجويان خارجي در اين جزيره علاوه بر تبادل علمي با ساير كشورها، اقتصاد  جزيره كيش را پوياتر خواهد كرد.

رضا روستا آزاد رييس دانشگاه صنعتي شريف نيز در اين آيين گفت: تحقيقات صنعتي اين دانشگاه در حال حاضر در قالب خدمات علمي و صنعتي و فن آوري هاي نوين ارائه مي شود كه از اين نظر در رتبه نخست دانشگاه هاي كشور قرار دارد.

shbi بازدید : 3 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

علائم آغاز لغو تحریم ها

 

 

 حضور یک کارشناس تحریم در تیم مذاكره‌كننده آمریکا كه خبرگزاري رويترز از وي به‌عنوان كارشناس برجسته دولت آمريكا در زمينه تحريم ياد مي‌كند، شايد حاكي از اين امر باشد كه واشنگتن بيش از پيش به چگونگی احتمال کاهش تحریم‌ها علیه ایران فکر می‌کند. به نوشته رويترز آنچه به عنوان محور این مذاكرات مي‌تواند مطرح شود، گام‌های احتمالی ایران و در مقابل لغو تحریم‌هايي است كه مي‌تواند از سوي کشورهای عضو ۱+۵ صورت گيرد.
امشب ضیافت شام ظریف و اشتون در ژنو برگزار می‌شود 
حضور متخصص تحریم در تیم‌ هسته‌ای آمریکا 
 عراقچی: انتقال اورانیوم غنی‌سازی‌شده به خارج از کشور خط قرمز ایران است 


دنیای‌اقتصاد- امشب درحالی ضیافت شام کاترین اشتون و محمدجواد ظریف برگزار مي‌شود که تا شروع مذاکرات جدی هسته‌اي ساعاتی را باید منتظر ماند. ضیافت شام حاکی از مذاکرات مقدماتی برای ورود به متن گفت‌وگو‌هاي هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ است. مذاکراتی که این بار با تفاوت‌هایی در نفرات مذاکره‌کننده و البته با حضور یک کارشناس تحریم در تیم آمریکا برگزار مي‌شود که مي‌تواند با توجه به فضای مثبت شکل گرفته طی هفته‌هاي اخیر حاکی از عزم غربی‌ها برای رسیدن به دستاوردهای ملموس و چشم‌انداز روشن در مذاکرات آتی باشد. در این خصوص، خبرگزاری رویترز گزارش داد که هیات آمریکا در مذاکرات هسته‌اي در ژنو شامل یکی از کارشناسان برجسته دولت آمریکا در زمینه تحریم‌ها است، نشانه‌ای که مي‌تواند حاکی از این باشد که واشنگتن بیشتر از همیشه به چگونگی احتمال کاهش تحریم‌ها علیه ایران فکر می‌کند. 
به گزارش «ایسنا»، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که وندی شرمن، سومین دیپلمات عالی رتبه وزارت امور خارجه آمریکا ریاست هیات آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای با نمایندگان ایران و دیگر اعضای گروه ۱+۵ را روز سه‌شنبه و چهارشنبه در ژنو بر عهده دارد. به گزارش خبرگزاری رویترز، موضوع محوری در این مذاکرات با حضور انگلیس، چین، ‌فرانسه،‌آلمان،‌ روسیه،‌ آمریکا و ایران، گام‌های احتمالی است که ایران می‌تواند برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران بردارد و احتمال لغو تحریم‌ها که کشورهای عضو ۱+۵ ممکن است در ازای این اقدام ارائه کنند. 
هیات آمریکایی شامل آدام زوبین، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا و یکی از برجسته‌ترین کارشناسان دولت‌ آمریکا در زمینه تحریم‌ها خواهد بود. زوبین از سال ۲۰۰۶ مدیریت این دفتر را بر عهده داشته است و مسوول اجرا و اعمال برنامه‌های تحریم‌های اقتصادی دولت آمریکا به منظور پیشبرد اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی این کشور است. 
یک مقام آمریکایی گفت که تیم آمریکایی علاوه بر آن شامل جیمزتیمبی، مشاور ارشد معاون وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌الملل، پونیت تالوار، مدیر ارشد امور ایران‌،عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در شورای امنیت کاخ سفید و ریچارد نفیو، معاون هماهنگ‌کننده اصلی سیاست تحریم‌ها در وزارت امور خارجه آمریکا است. 
قرار است مذاکرات ساعت ۹:۳۰ صبح سه‌شنبه به وقت ژنو (۱۲ ظهر به وقت تهران) در ساختمان سازمان ملل در ژنو آغاز می‌شود. یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایرانی در این باره به خبرگزاری فارس گفت که مذاکرات ژنو به ریاست ظریف و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز و سپس در سطح معاونان ادامه می‌یابد که سید عباس عراقچی به عنوان مذاکره کننده ارشد به همراه تیم ایرانی مذاکرات را ادامه خواهد داد. 
همچنین این منبع نزديك روز يكشنبه در گفت‌و‌گو با «ايرنا» از طرح جدید ایران خبر داد و افزود: اين طرح پيشنهادي در نشست ايران با گروه ۱+۵ به صورت «پاور پوينت» ارائه مي‌شود. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين طرح چارچوب زماني دارد و گام‌هاي متقابل طرفين نيز در آن مشخص شده است، تصريح كرد: اين طرح داراي چارچوب زماني بوده و گام‌هاي اول و آخر نيز در آن مشخص شده است تا مسير مذاكرات روشن باشد. اين منبع نزديك به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران اظهار كرد: گام‌هاي مياني در طول مذاكرات و پس از برداشته شدن گام اول تعيين مي‌شود. 
عراقچی: شکل، اندازه و سطوح غنی‌سازی قابل مذاکره است 
در همین زمینه مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران در ژنو اعلام کرد که ایران با انتقال اورانیوم غنی‌سازی‌شده به خارج از کشور موافقت نخواهد کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛، عباس عراقچی،‌ معاون حقوقی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هیات ایرانی در جریان نشست ایران و ۱+۵ در ژنو اعلام کرد: ما درباره حجم، سطح و شیوه‌های غنی‌سازی مذاکره خواهیم کرد؛ اما خروج اورانیوم غنی‌سازی‌شده از ایران خط قرمز کشور ما است. 
سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، داوود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و محمد امیری از سازمان انرژی اتمی ظریف را در این نشست همراهی می‌کنند. همچنین عضو تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: در مذاکرات ژنو به دنبال مذاکرات هدفمند و واقعی هستیم نه برای نمایش و اتلاف وقت و گفت‌وگو برای گفت‌وگو.به گزارش خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی با اشاره به شام خصوصی ظریف و اشتون گفت:‌ این زمان فرصتی برای مرور مسائلی است که در دو روز پس از آن در جریان قرار خواهد گرفت. 
عضو تیم مذاکره کننده ایران افزود: ‌با کمال جدیت و مصمم به این مذاکرات می‌رویم و برای دستیابی به هدفی مشخص که مورد قبول طرفین مذاکره باشد، اقدام خواهیم کرد. معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از همه حقوق خود برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای از جمله غنی سازی استفاده خواهد کرد، افزود: هیات مذاکره کننده ایرانی درصدد است طرح مشخصی را در این مذاکرات ادامه دهد تا مبنایی برای مذاکرات باشد و امیدواریم در فاصله زمانی معقول، نتایج حاصل شود. وی که با شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد، درباره ترکیب تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت‌: چون این مذاکرات در سطح معاونان وزیر خارجه انجام می‌شود، مسوولیت مذاکره با بنده خواهد بود، اما آقای ظریف در جلسه افتتاحیه درباره طرح ایران توضیح خواهد داد. عراقچی افزود‌: البته جمع‌بندی مذاکرات را در جلسه‌ای که آقای ظریف و خانم اشتون حضور دارند، ارائه می‌کنیم. معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برد ایران و برد طرف مذاکره در این مذاکرات چیست؟ افزود:‌ طرف مقابل همیشه مدعی بوده است که با انرژی صلح آمیز هسته‌ای در ایران مخالفتی ندارد، اما با سلاح هسته‌ای مخالف است و زمانی که ما در این مذاکرات به آنها اطمینان دهیم که ایران هیچ برنامه نظامی را در دستور کار ندارد برد آنها حاصل شده است.وی افزود: ‌برد ما هم در این مذاکرات این است که برنامه صلح‌آمیز خود را ارائه و بر برخورداری خود در زمینه غنی سازی تاکید کنیم. 
جان کری با کاترین اشتون در لندن دیدار می‌‌کند 
وزیر خارجه آمریکا در آستانه مذاکرات قدرت‌های غربی با ایران درباره موضوع هسته‌ای تهران قرار است با ريیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کند. 
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: جان کری وزیر خارجه این کشور با کاترین اشتون ريیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لندن با یکدیگر دیدار می‌کنند. بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود دو طرف در این دیدار درباره موضوع برنامه‌ هسته‌ای ایران گفت‌وگو کنند. جان کری همچنین قرار است با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کند. 
تمجید چین از حسن نیت ایران در حل موضوع هسته‌ای‌ 
یک مقام عالی رتبه‌ چینی، از حسن نیت، رویکرد سازنده و تداوم همکاری‌های ایران برای حل موضوع هسته‌اي تهران تعریف و تمجید کرد. یانگ جیه‌چی، مشاور حکومتی چین روز شنبه علاوه بر آن بر حل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌اي ایران تاکید کرد و مخالفت کشورش با تحریم‌ها علیه ایران را ابراز داشت. به گزارش شبکه‌ خبری پرس‌تی وی، یانگ این اظهارات را در دیدار با مرتضی سرمدی، معاون وزیر امور خارجه‌ ایران در پکن بیان کرد. مشاور حکومتی چین گفت که سیاست پکن این است که روابط دوستانه با ایران را در سطح عالی حفظ کند. معاون وزیر امور خارجه‌ ایران نیز به نوبه‌ خود بر رویکرد مبتنی بر تعامل ایران با کشورهای جهان تاکید و ابراز امیدواری کرد که دور جدید مذاکرات هسته‌اي بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در محیطی مبتنی بر همکاری و رویکرد برد- برد برگزار شود، تا راه حلی برای حل مشکلات به دست آید. 
تداوم جو سازی‌های نتانیاهو علیه ایران در آستانه‌ مذاکرات هسته‌ای 
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تداوم تلاش‌ها برای جوسازی علیه ایران در آستانه مذاکرات تهران و گروه ۱+۵ در ژنو با سران انگلیس و فرانسه تماس گرفت تا از آنها بخواهد تحریم‌ها علیه برنامه‌ هسته‌ای ایران را کاهش ندهند. 
به گزارش «ایسنا»، یک مقام رژیم صهیونیستی روز شنبه گفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس و فرانسوا اولاند، ريیس‌جمهور فرانسه تماس تلفنی داشت تا در گفت‌وگو با آنها مدعی شود که تحریم‌ها به تحقق هدفشان نزدیک‌تر شده‌اند.

shbi بازدید : 3 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

 

بازتاب مثبت مذاکرات ژنو

 

 

هر چند عدم اطلاع‌رسانی درخصوص جزئیات مذاکرات هسته‌ای باعث شد تا توجه تحلیلگران سیاسی و رسانه‌ها معطوف به گمانه‌زنی درخصوص توافقات احتمالی و همچنین بسته پیشنهادی تهران در گفت‌وگوهای صورت‌گرفته باشد. در این ارتباط محمدجواد ظریف اعلام كرد: مذاکرات ژنو مفید و سازنده بود. توافق هم کردیم که بحث‌ها محرمانه بماند. محرمانه ماندن مذاکرات به معنای واهمه داشتن از افشای محتوای آن نیست. اطمینان داشته باشید که هیچ نگرانی در مورد اعلام عمومی آنچه در مذاکرات طرح شد نداریم، اما هدف ما از این مذاکرات رسیدن به تفاهم است و نه بهره‌برداری‌های زودگذر تبلیغاتی. ازسوي ديگر، یک مقام عالی‌رتبه دولت آمریکا گفت که واشنگتن به دنبال دور جدید مذاکرات دلگرم‌کننده با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش در حال سبک و سنگین کردن پیشنهادی برای کاهش فشار تحریم‌ها به تهران از طریق پیشنهاد دادن دسترسی ایران به میلیاردها دلار درآمدی است که مسدود شده است؛ به شرطی که دولت ایران گام‌های مشخصی را برای کاهش برنامه هسته‌ای‌اش بردارد.
واشنگتن به دنبال آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران 
دنیای‌اقتصاد- پایان مثبت و امیدبخش مذاکرات دو روزه ژنو که همزمان با موافقت کنگره برای آغاز به کار دولت آمریکا بود، موقعیت دولت آمریکا را برای اتخاذ تصمیمات گام به گام در خصوص برداشتن تحریم‌ها در وضعیت دشواری قرار داده است. در واقع یکی از مشکلاتی که در محافل رسانه‌ای و سیاسی آمریکا بارها به آن اشاره شده، این است که در چه مقطعی از توافق با ایران باید با کاهش تحریم‌ها به گام‌های عملی ایران پاسخ داد و اگر ایران گام‌های لازم برای رفع آنچه غربی‌ها به آن نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران می‌گویند، بردارد، آمریکا در برابر این گام‌های ایران باید چگونه عمل کند. 
در همین خصوص یک مقام عالی‌رتبه دولت آمریکا گفت که واشنگتن به دنبال دور جدید مذاکرات دلگرم‌کننده با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش در حال سبک و سنگین کردن پیشنهادی برای کاهش فشار تحریم‌ها به تهران از طریق پیشنهاد دادن دسترسی ایران به میلیاردها دلار درآمدی است که مسدود شده است به شرطی که دولت ایران گام‌های مشخصی را برای کاهش برنامه هسته‌ای‌اش اتخاذ کند. 
به گزارش «ایسنا»، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از این مقام عالی‌رتبه آمریکایی نوشت: چنین طرحی که بر اساس آن آمریکا می‌تواند به تدریج دارایی‌های ایران در خارج را از حالت مسدود خارج کند دارای ریسک‌های سیاسی و دیپلماتیک لغو تحریم‌ها که می‌تواند توسط ائتلاف متنوعی از کشورها بر سر آن توافق حاصل کند، نیست. این اقدام علاوه بر آن به باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا انعطاف‌پذیری می‌دهد تا به پیشنهادهای ایران که در جریان مذاکرات ارائه خواهد شد واکنش نشان دهد، بدون اینکه رژیم تحریم‌های جهانی را که این کشور سال‌ها برای اعمال آن تلاش کرده بود، متزلزل کند. 
در همین ارتباط و طبق گزارش بلومبرگ، ۵۰ میلیارد دلار از پول ایران در بانک‌های سراسر جهان مسدود شده‌ که این اقدام به خاطر تلاش‌های کاخ سفید و وزارت خزانه‌داری آمریکا است. چند مقام دولتی آمریکا به جفری گلدبرگ، خبرنگار بلومبرگ گفته‌اند‌ که آماده‌اند به مذاکره‌کننده‌های ایرانی که در حال حاضر در ژنو هستند پیشنهاد دسترسی به دست‌کم بخشی از این پول را در ازای دریافت امتیازاتی از برنامه هسته‌ای ایران بدهند.این ایده برای اولین بار از زبان مارک دابوویتز، یکی از کارشناسان تحریم‌های ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی ـ از اندیشکده‌های تندرو آمریکایی ـ گفته شده است. دابوویتز که مدیر اجرایی این اندیشکده تندرو هم هست اولین بار این ایده را در یک محفل خصوصی در هفته گذشته پیشنهاد داده بود؛ از آن زمان به بعد، این ایده به وزارت خارجه، وزارت خزانه‌داری و کاخ سفید نفوذ کرده است. 
همچنین ری تکیه کارشناس روابط خارجی آمریکا در این زمینه اظهار كرد: کاخ سفید می‌تواند از چشم‌انداز اعمال تحریم‌های بیشتر به عنوان ابزاری در مذاکرات استفاده کند. به گفته وی ایرانیان همواره یک اهرم در مذاکرات دارند و آن متوقف نکردن غنی سازی است. پس آمریکا نیز باید اهرم خودش را داشته باشد. 
اما به گزارش نیویورک تایمز این مقام آمریکایی گفت که این طرح هنوز در کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا تحت مناظره قرار دارد و ادامه داد: اگرچه مذاکرات ژنو که روز سه‌شنبه و چهارشنبه انجام شد دستاوردی به همراه نداشت، ولی مقامات ایرانی صادق‌تر از مذاکرات دیپلماتیک گذشته بودند مخصوصا در مذاکرات مستقیم بین دیپلمات‌های ایرانی و وندی شرمن نماینده آمریکا. 
این مقام آمریکایی گفت که اکنون اگرچه دولت آمریکا با حسابگری پیچیده‌ای درباره آینده تحریم‌ها روبه‌رو است، سعی می‌کند سنا را بر آن دارد که رای‌گیری درباره یک طرح جدید برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت ایران را تا دور بعدی مذاکرات در ۷ نوامبر به تاخیر بیندازد. وی گفت که این کار ممکن است دشوار باشد، زیرا ایران قول تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را نداده است و حداقل به طور علنی طرحی را برای برچیدن تاسیساتش ارائه نکرده است. 
در این خصوص نیویورک تایمز گزارش داد که با این وجود لحن جدید و مثبت مذاکرات باعث شده است تفکر جدیدی در واشنگتن درباره چگونگی کاهش فشارها به تهران، البته نه بلافاصله و به صورت تدریجی به وجود آید، به شرط اینکه ایران واقعا مصالحه کند.

shbi بازدید : 3 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)


تقویت صنعت گردشگری مهمترین محور توسعه کیش

  اکبر ترکان مشاور رئيس جمهور و دبير مرکز مناطق آزاد کشور گفت:جذب گردشگران مهمترين محور توسعه منطقه آزاد کيش است و اين جزيره به عنوان الگوي ايران يک هزار و چهارصد و چهار مطرح خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،  اکبر ترکان در مراسم جشن عيد قربان که نیمروز چهارشنبه 24 مهر درپردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری دررونق اقتصادی منطقه آزاد کیش، بر  توسعه زیر ساخت های ضروری  در جهت  رفاه بیشترساکنان و گردشگران کیش  تاکید کرد.

وی درخصوص تامين آب و برق جزيره کيش گفت: با تاسيس يک شرکت آب و برق ديگر در کيش، توليد آب و برق از انحصار شرکت فعلي خارج مي شود و رقابت ميان اين دو شرکت ، موجب ارائه خدمات بهتري به شهروندان خواهد شد.

همچنین علی اصغرمونسان مدير عامل سازمان منطقه آزاد کيش در این مراسم با تبریک اعیاد غدیر و قربان به دانشجویان ورودي سال تحصيلي جديد و با اشاره به فعاليت دانشگاه هاي معتبر کشور در کيش گفت:اين سازمان در زمينه جذب دانشجويان خارجي با دانشگاه هاي کيش همکاري مي کند.

علی اصغرمونسان تاکید کرد: تعامل مناسب سازمان منطقه آزاد با شعب بین المللی دانشگاههای معتبر کشور در جزیره کیش و فراهم شدن زمینه تحصیل دانشجویان خارجی در این جزیره  علاوه بر تبادل علمي با ساير کشورها ، اقتصاد جزيره کيش را  پوياتر خواهد کرد.

رضا روستا آزاد رئيس دانشگاه صنعتي شريف  نيز در اين مراسم گفت:تحقيقات صنعتي اين دانشگاه در حال حاضر در قالب خدمات علمي و صنعتي و فن آوري هاي نوين ارائه مي شود که از اين نظر در رتبه نخست دانشگاه هاي کشور قرار دارد.

shbi بازدید : 3 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)


صدور بیش از دو هزار و یکصد  مجوزفعالیت اقتصادی در کیش

بیش از دو هزارو یکصد مجوز فعالیت اقتصادی در شش ماه نخست امسال در کیش صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان در شش ماه نخست امسال دوهزار و 177 مجوز فعالیت اقتصادی صادر کرده است.

بر اساس این گزارش 381  مجوز ثبت شرکت وپانصدو سی و شش  کارت بازرگانی نیز برای فعالان اقتصادی صادر شده است.

لازم به ذکر است برای شروع هرگونه فعالیت اقتصادی و بازرگانی در منطقه آزاد کیش، دریافت مجوز فعالیت اقتصادی از طریق مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش الزامی است.

مجوز فعالیت اقتصادی به صورت یک ساله و پرداخت عوارض مربوطه برحسب نوع کاربری صادرمی شود.

کارت بازرگانی نیز متناسب با مجوزفعالیت اقتصادی برای متقاضیان صادر می شود.

یکی از سیاست های راهبردی توسعه منطقه ،گسترش خدمات تجاری و بازرگانی است و صدور بیش از دوهزار و یکصد مجوز فعالیت اقتصادی در شش ماهه نخست امسال  نشانه موفقیت نهادهای سیاست گذارو اجرایی در جذب سرمایه گذاری و رونق فعالیت های اقتصادی و تداوم حضورسرمایه گذاران در این جزیره است.

گفتنی است جزیره کیش در مسیر رفت و آمد مهم ترین راه های تجارت بین المللی دریایی در خلیج فارس و در مرکز بزرگترین بازار منطقه واقع شده و ازاین نظر سرمایه گذاری در کیش برای انتقال کالا وخدمات به مناطق مختلف حوزه خلیج فارس از توجیه مناسبی برخوردار است.

علاوه بر این وجود امکانات مناسب سخت افزاری و نرم افزاری ، توسعه تجارت و خدمات مالی در سطح منطقه زمینه را برای توسعه فعالیت های بازرگانی فراهم کرده است.

وجود بازارهای مدرن تجاری و خدماتی، بندرگاه ،موقعیت استراتژیک کیش (نزدیکی و دسترسی سهل به بازارهای تولید ومصرف ) تمهید بسترمناسب قانونی و ظرفیت سازی های انجام شده برای ایجاد و گسترش نهادهای پولی و مالی و همچنین بورس کالا و خدمات، ظرفیت قابل توجهی را در زمینه فعالیت های تجاری و اقتصادی در منطقه ایجاد کرده است.

جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع در 18 کیلومتری کرانه جنوبی کشورمان قراردارد.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 77
  • بازدید کلی : 591