loading...
تورهای مسافرتی
shbi بازدید : 5 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)


جلوگيري از خروج شش هزار دانشجواز كشور، موفقيت كيش است

رييس هيئت مديره و مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: ايجاد دانشگاه هاي بين المللي در كيش از برنامه هاي اين سازمان است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، "علي اصغر مونسان" دوشنبه شب 15 مهر در اجتماع مديران و كاركنان دفاتر خدمات مسافرتي شهرهاي شيراز، اصفهان، يزد، قم ، همدان و اردبيل در مركز همايش هاي بين المللي خاطر نشان كرد: در حال برنامه ريزي و بسيج امكانات جهت افزايش ورود گردشگر به كيش هستيم و در اين خواستار همكاري و هم انديشي دفاتر خدمات مسافرتي به عنوان دروازه اصلي ورود به كيش هستيم.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش بازنگري در طرح جامع و صدور مجوزهاي ساخت و ساز را از اقدامات نخست اين سازمان عنوان و خاطر نشان كرد: برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت براي ايجاد زير ساخت ها و افزايش فضاي گردشگري در نظر داريم.

وي با اشاره به برنامه هاي سازمان منطقه آزاد كيش جهت اجراي تورهاي آبي افزود: در آينده نزديك امكانات تردد گردشگران بين كيش و جزيره هندورابي فراهم خواهد شد و در اين باره برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته ايم.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش از مطرح شدن كيش به عنوان قطب آموزشي در كشور سخن گفت و از تحصيل شش هزار دانشجو در كيش خبر داد و افزود: جلوگيري از خروج شش هزار دانشجو از كشور براي ادامه تحصيل، موفقيت و خدمت كيش است.

مونسان با اشاره به  برنامه هاي سازمان تحت مديريت خود درباره ايجاد دانشگاه هاي بين المللي در كيش گفت: با حضور دانشگاه هاي مطرح كشور در كيش، زمينه حضور ديگر دانشگاه هاي بين المللي فراهم شده است.

وي با تاكيد بر رونق گردشگري سلامت يادآور شد: گردشگری سلامت ، برنامه جدید توسعه صنعت گردشگری درکیش است.

گفتني است  مديران و كاركنان دفاتر خدمات مسافرتي شهرهاي شيراز، اصفهان، يزد، قم ، همدان و اردبيل از روز يكشنبه 14 مهر به جهت آشنايي بيش از پيش با  جاذبه هاي گردشگري كيش به اين جزيره سفر كرده اند كه اين سفر تا پنج شنبه 18 مهر ادامه خواهد داشت.

shbi بازدید : 9 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)
   


تسهیل در فعالیت صنعتگران کیش با اتصال به سامانه بهین یاب  وزارت صنعت و معدن 

سامانه بهین یاب  وزارت صنعت و معدن  در منطقه آزاد کیش  راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در مراسمی که صبح امروز چهارشنبه 17 مهر با حضور صنعتگران و تولید کنندگان واحد های صنعتی جزیره کیش وکارشناسان وزارت صنعت و معدن درسالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد كيش برگزارشد سامانه "بهین یاب " وزارت صنعت و معدن برای منطقه آزاد کیش مستقل از استان هرمزگان راه اندازی شد.

بر اساس این گزارش، از این پس دریافت جواز تاسیس و پروانه بهره برداری از واحدهای صنعتی  تنها از طریق درج و ثبت اطلاعات  در این سامانه امکان پذیر است.

سامانه "بهین یاب" شامل بخش های صدور جواز، اعلام پیشرفت پروژه های سرمایه گذاری، تسهیلات سرمایه ثابت و دریافت تسهیلات بانکی است و فعالان صنعتی با وروداطلاعات بنگاههای صنعتی خود در قالب اشخاص حقیقی و یا حقوقی از جمله اطلاعات بانکی و مشخصات کامل محصولات تولیدی خود  و دریافت شماره پروانه بهره برداری ثبت شده در این سیستم، می توانند تمامی مکاتبات و انتقال اطلاعات خود را با وزارت صنعت و معدن از طریق این سیستم الکترونیکی انجام دهند.

لازم به ذکر است  با تلاش و تحقیق گسترده متخصصان و کارشناسان کشورمان کد های تعریف شده برای محصولات مختلف ومواد خام مورد استفاده در واحد های صنعتی و تولیدی در این سامانه  با کدهای بین المللی که در سامانه های کشورهای پیشرفته دنیا استفاده می شود همخوان بوده  که این برای  صنعتگران  هنگام معرفی فعالیت های خود به مشتریان خارجی و یا  صادرات محصولات و واردات مواد اولیه  مزیت  ارزشمندی است.

 اعلام موافقت بانکها برای پرداخت تسهیلات بانکی به فعالان صنعتی  نیز از طریق اعلام  میزان  پیشرفت فیزیکی طرح های  صنعتی  و فعالیت های واحد های صنعتی در این سامانه  و تعیین درصد پیشرفت  در بخش اعلام پیشرفت پروژه های سرمایه گذاری سامانه  بهین یاب امکان پذیر است .

پیش از این صنعتگران و صاحبان بنگاهای صنعتی کیش پروانه بهره برداری را  تنها از طریق سامانه بهین یاب مرکز استان هرمزگان دریافت می کردند و راه اندازی نخستين مرتبه این سامانه به طور مستقل در جزیره کیش كه با پيگيري مديريت صنايع سازمان منطقه آزاد كيش انجام شد گام موثری در کاهش كاغذ بازي هاي اداری و تسهیل در روند فعالیت صنعتگران کیش است.

دسترسی مراکز پژوهشی وزارت خانه های مختلف به اطلاعات  آماری فعالیت ها و سرمایه گذاری ها بنگاههای صنعتی و صنعتگران کشور که اطلاعات خود را به طور دقیق در این سامانه ثبت کرده اند  امکان ارائه اطلاعات آماری دقیق تر در سطح ملی  را نیز ممکن می سازد.

با هماهنگی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش کارشناسان وزارت صنعت و معدن برای آموزش بیشتر چگونگی ورود صحیح اطلاعات به صنعتگران و فعالان اقتصادی کیش تا فردا پنج شنبه 18 مهر در سازمان منطقه ازاد کیش حضور خواهند داشت.

shbi بازدید : 5 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

جشن باشکوه روز جهانی کودک در جزیره کیش

کودکان جزیره کیش میهمان جشن باشکوه روز جهانی کودک

ششمین جشن روز جهانی کودک شامگاه سه شنبه 16 مهر در تالار شهر جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بیش از سه هزار و 500 نفر از ساکنان و گردشگران به همراه کودکان خود در جشن روز جهانی کودک که از ساعت 17 و سی دقیقه روزسه شنبه در تالار شهر آغاز شد حضور داشتند.

در این مراسم که با حضور علي اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد كيش، معاونان و تعدادی از مدیران اين سازمان برگزار شد گروه هنری محبوب کودکان به نام"جمعه به جمعه" برنامه های شاد و متنوعی را برای کودکان اجرا کردند كه با استقبال شركت كنندگان در مراسم همراه شد.

همچنين به مناسبت روز جهاني كودك، به تمامی کودکان حاضر در مراسم هدایایی داده شد.

گفتنی است کودکان ساکن کیش و یا کسانی که  در روز جهانی کودک درجزیره کیش میهمان بودند در روی این برگه ها به سوال علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با این مضمون که اگر پدر شما مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش باشد چه انتظاری از او داشتيد پاسخ دادند.

ارج نهادن به کودکان و بهره گیری از نظرات ساده و صمیمی آنهابه عنوان آینده سازان این مرزو بوم مهمترین هدف توزیع این پیام ها در بین کودکان بود و ساخت پارک آبی و پارک تفریحی مسقف از مهمترین خواسته هایی بود که کودکان در این برگه ها از مدیر عامل سازمان منطقه ازاد کیش درخواست کرده بودند.

اجرای سرود و همخوانی توسط گروه خردسالان پیش دبستانی های کیش از دیگر بخش های این مراسم بود که تا ساعت 20 وسی دقیقه ادامه داشت.

همچنین در این روز بیش از 5 هزار برگه حاوی پیام تبریک رئيس هيئت مديره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی کودک در مبادی ورودی بندرگاه ، فرودگاهها دبستان ها ، مهد های کودک ، بازارها و هتل های کیش و یا جشن تالار بین کودکان جزیره کیش توزیع شد.

لازم به ذکر است شعار امسال روز جهانی کودک زنده باد کودکی ، زنده باد زندگی بود.

shbi بازدید : 3 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

 

پیشنهاد هسته ای ایران برای ژنو

 

تیم ایرانی به ریاست جوادظریف در این دور از مذاکرات با جدیت و با اختیارات لازم برای مذاکره‌ای هدفمند و رو به جلو آماده است و قرار است طرح پیشنهادی جدید و مکتوب خود را که مبتنی‌بر رویکردهای واقع بینانه است، ارائه کند. قرار است درمذاكرات ژنو نقشه‌اي طراحي شود كه در آن بخشی از تحريم‌ها عليه ايران لغو شده و ايران حق غني‌سازي داشته باشد و نگراني‌هاي طرف مقابل نيز برطرف شود؛ موضوعی که با استقبال کشورهای اروپایی روبه‌رو شده است. در همین خصوص حسن روحاني تاكيد كرده است كه تهران طرح جديدي را در ژنو روي ميز خواهد گذاشت. روحاني با اشاره به نشست اخير وزراي خارجه ايران و ۱+۵ در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل تصريح كرده است: توافق نيويورك اين بود كه ايران طرحش را روي ميز بگذارد، ايران طرح دقيقي را براي اين مرحله آماده كرده و ان‌شاءالله با طرف خارجي وارد مذاكره مي‌شود. همچنین ظریف وزیر امور خارجه اخیرا با صراحت اعلام کرده بود که پیشنهاد ارائه شده در نشست آلماتی، از سوی ۱+۵ مورد پذیرش ایران نیست و به تاریخ پیوسته است. 
طرح پیشنهادی جدید تهران به ۱+‌‌۵ 
 وزارت خارجه آمریکا: واشنگتن آماده مذاکره است 


دنیای‌اقتصاد- سیاست خارجی دولت تدبیر و اعتدال كه به گفته رييس‌جمهور گام‌هايي به اندازه ۵۰۰ روز برداشته است، از طرح جدید مکتوبی برای مذاکرات هسته‌اي ژنو خبر داده است که گام‌هاي عملياتي در مذاکرات ۱+۵ و همچنین رفع نگرانی‌هاي جامعه بین‌المللی را شامل مي‌شود. ارائه اين طرح در دور جديد مذاكرات مي‌تواند به پيشبرد بازي برد - برد كمك زیادی كند و روند گفت‌وگوها را در یک دالان روشن و هدفمند با دستاوردهای ملموس و دورنمای خوش‌بینانه به پیش ببرد. 
گفت‌وگوهايي كه به‌زعم وزیر امور خارجه چارچوب زماني مشخصي خواهد داشت و مذاكره براي مذاكره نخواهد بود. هرچند در این میان بازار گمانه‌زنی رسانه‌ها و مقامات غربی در خصوص رسیدن به یک توافق هم گرم شده است و از هفته‌هاي گذشته خبر از بسته‌هاي پیشنهادی ایران و ۱+۵ داده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، شهر ژنو روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ مهر ماه (۱۵ و ۱۶ اکتبر) میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ برای چهارمین بار است و البته با تفاوت‌هایی نسبت به سه نشست قبل و اینکه این بار ژنو برای اولین بار در دولت یازدهم میزبان این مذاکرات است. تیم ایرانی به ریاست ظریف در این دور از مذاکرات با جدیت و با اختیارات لازم برای مذاکره‌ای هدفمند و رو به جلو آماده است و قرار است طرح پیشنهادی جدید و مکتوب خود را که مبتنی بر رویکردهای واقع‌بینانه است به ۱+۵ ارائه کند. درحقيقت درمذاكرات ژنو، ايران و گروه ۱+۵ مداليته يا نقشه‌اي را طراحي خواهند كرد كه در آن بخشی از تحريم‌ها عليه ايران لغو شده و ايران حق غني‌سازي داشته و نگراني‌هاي طرف مقابل نيز برطرف شده است. در این میان درصد غنی‌سازی مهم‌ترین موضوعی است که در چند هفته گذشته تاکنون مورد بحث بوده و می‌تواند مورد گفت‌وگو و توافق قرار گیرد. در همین خصوص حسن روحاني تاكيد كرده است كه تهران طرح جديدي را در ژنو روي ميز خواهد گذاشت. روحاني با اشاره به نشست اخير وزراي خارجه ايران و گروه ۱+۵ در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل، تصريح كرده است: توافق نيويورك اين بود كه ايران طرحش را روي ميز بگذارد، ايران طرح دقيقي را براي اين مرحله آماده كرده و انشاءالله با طرف خارجي ۱+۵ وارد مذاكره مي‌شود.  هيات ایرانی در حالی در این دور از مذاکرات حضور خواهد یافت که محمدجواد ظریف اخیرا با صراحت اعلام کرد که پیشنهاد ارائه شده در نشست آلماتی یک از سوی ۱+۵ مورد پذیرش ایران نیست و همانطور که عنوان کرد این طرح به تاریخ پیوسته است. 
در همین ارتباط، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی با تاکید بر ضرورت آگاهی از فرصت‌های بالقوه تاریخی در قبال ایران، اعلام کرد دولت واشنگتن آماده مذاکره و اتخاذ رویکرد دیپلماتیک پیچیده است تا با ایران به توافق هسته‌ای برسد. به گزارش خبرگزاری «فرانسه»، «رز گوته مولر» دستیار وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت واشنگتن آماده مذاکره و به دقت گوش کردن در گفت‌وگو با ایران است. بر اساس این خبر، این مقام آمریکایی خطاب به اعضای این نشست که دیپلمات‌هاي ایرانی نیز در آن حضور داشتند، اعلام کرد: ما باید از فرصت‌هاي بالقوه تاریخی آگاه و در عین حال درباره آنها محتاط باشیم؛ ما باید به اعمال فشار خود برای برگرداندن ایران به مسیر تعهدات بین‌المللی هسته‌اي‌اش ادامه دهیم. 
تیم جدید هسته‌اي ایران 
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران اعلام کرد: در صورتی که گروه ۱+۵ در سطح وزیران در اجلاس ژنو حاضر نشوند وزیر امور خارجه ایران تنها در نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و ۱+۵ حضور خواهد داشت و ادامه مذاکرات با حضور معاونان برگزار خواهد شد و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌اي ایران عباس عراقچی خواهد بود. یک منبع نزدیک به هيات مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات ژنو در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر درباره ترکیب هيات‌هاي دو طرف در این دور از مذاکرات، گفت: کماکان ایران در سطح عالی یعنی وزیر امور خارجه در مذاکرات ژنو شرکت دارد و مسوول هيات ایرانی وزیر امور خارجه است. این منبع آگاه افزود: ترکیب هيات ایرانی در مذاکرات ژنو؛ محمد جواد ظریف، عباس عراقچی معاون بین‌الملل وزیر امور خارجه، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه، امیری مدیر کل پادمان وزارت امور خارجه و احتمالا بهروز کمالوندی، معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه خواهند بود. وی همچنین با اشاره به اینکه هيات طرف مقابل نسبت به مذاکرات آلماتی تغییری نکرده است، اظهار كرد: تنها نماینده چین تغییر کرده است. به گفته این منبع آگاه ، به غیر از کاترین اشتون و معاون وی اشمید در این نشست، وندی شرمن از آمریکا، سرگئی ریابکوف از روسیه، سایمون گس از انگلیس، ژاک او دیبر از فرانسه و هانس دیتر لوکاس از آلمان حضور خواهند داشت. 
پیش‌تر ترکیب تیم ایران در مذاکرات نیویورک را ظریف، عراقچی، تخت‌روانچی، امیرحسین زمانی‌نیا، اسحاق آل‌حبیب، حمید بعیدی نژاد و نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی و شورای عالی امنیت ملی تشکیل دادند. آخرین نشست ایران و ۱+۵ در دولت دهم با حضور سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاونان وزرای خارجه ۱+۵ طی روزهای ۱۶ و ۱۷ فروردین ماه سال جاری (۱۳۹۲) در آلماتی قزاقستان برگزار شده بود. تیر ماه ۱۳۸۷، مهر ماه ۱۳۸۸، آذر ماه ۱۳۸۹ به ترتیب مذاکرات ژنو یک، دو و سه برگزار شد و استانبول در بهمن ۱۳۸۹ و همچنین ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۱ میزبان دور بعدی گفت‌وگوها بود. این مذاکرات سوم و چهارم خرداد در بغداد و ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه در مسکو و هشتم و نهم اسفند ماه ۱۳۹۱ در آلماتی برگزار شده بود. 
توافق موقت با ایران امکان‌پذیر است 
هاآرتص به نقل از دیپلمات‌های عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی و اروپایی گزارش داد که انگلیس و فرانسه احتمال رسیدن به یک توافق موقتی با تهران را که به لغو برخی تحریم‌ها علیه ایران در ازای محدودیت‌های قابل توجه روی برنامه غنی‌سازی اورانیوم و افزایش نظارت روی تاسیسات هسته‌ای ایران بینجامد، منتفی نمی‌دانند. 
به گزارش «ایسنا»، روزنامه هاآرتص در ادامه این گزارش نوشت که دیپلمات‌های عالی رتبه انگلیسی و فرانسوی روز چهارشنبه به اراضی اشغالی سفر کردند تا با همتاهای صهیونیستی خود دیدار و گفت‌وگو کنند. این هيات شامل ژاک اودیبر، نماینده ارشد فرانسه در مذاکرات (با ایران) و مایکل هاولز، معاون رییس تیم مذاکراتی انگلیس بود. این دیپلمات‌ها به همتاهای صهیونیستی خود گفتند که اگرچه شک دارند در مذاکرات ژنو دستاوردی حاصل شود، آنها قصد دارند جدیت نیات ایران را بیازمایند. همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت که با توجه به اظهارات اخیر مقامات جدید ایران چشم‌انداز خوبی برای افزایش فعالیت به‌منظور حل موضوع هسته‌ای ایران وجود دارد که بتوانیم این مساله را از حالت سکون خارج کنیم. 
روایتی از ادعای مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا 
اما برخی منابع اسرائیلی مدعی در جریان بودن مذاکراتی پشت پرده میان ایران و آمریکا در موضوع هسته‌اي شده‌اند که با هدف تسهیل حصول توافق هسته‌اي صورت گرفته است. 
به گزارش تابناک، یک شبکه تلویزیونی رژیم اسرائیل مدعی شده ایران و ایالات متحده در مذاکرات محرمانه و پشت پرده خود در موضوع هسته‌ای، به پیشرفت‌هاي قابل توجهی دست یافته‌اند. بنا بر گزارش این شبکه، هدف از این مذاکرات، حفظ فاصله دو تا سه ساله ایران تا رسیدن به توانایی ساخت سلاح هسته‌اي و در مقابل، کاهش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است. 
در گزارشی که توسط کانال ۲ تلویزیون رژیم صهيونيستي اسرائیل پخش شده، این ادعا مطرح شده که مذاکرات پشت پرده ایران و آمریکا بسیار بیش از آنچه تاکنون گمان مي‌رفت پیشرفت داشته و کشور عمان، در این زمینه نقش میانجی را ایفا کرده است. 
پیش‌تر هم روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داد که ایران قصد دارد پیشنهادی را در مذاکرات ژنو ارائه کند که شامل توقف غنی‌سازی با غنای ۲۰ درصد و ارسال ذخایر اورانیوم غنی شده به یک کشور ثالث است. این دیپلمات گفت که اگر پیشنهادی که ایران در ژنو ارائه می‌کند مانند آنچه روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده است باشد، پیشنهادی منطقی محسوب خواهد شد. 
دیپلمات‌های اروپایی گفتند که کشورهای عضو گروه ۱+۵ با لغو تحریم‌ها علیه تجارت ایران در زمینه طلا و محصولات پتروشیمی موافقت خواهند کرد، ولی تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا و نیز محدویت‌ها علیه سیستم بانکداری ایران در جای خود باقی خواهد ماند و لغو آنها نیازمند مصالحات بیشتر از جانب ایران است. گمانه زنی هایی که باز ادامه پیدا کرد و مصاحبه لاریجانی را هم تحریف كرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس در مصاحبه با علی لاریجانی به نقل از ريیس مجلس آورده بود که ایران بیش از نیاز خود اورانیوم غنی‌ شده دارد و قصد دارد از آن در گفت‌وگوهای هفته آینده در ژنو به‌عنوان برگ برنده استفاده کند. موضوعی که از سوی روابط عمومی مجلس شورای اسلامی تکذیب شد. 
تکاپوی جدید نتانیاهو و منافقین در آستانه نشست ژنو 
در همین اثنا و در آستانه مذاکرات ژنو گروهک تروریستی منافقین مدعی شده که ایران یک برنامه نظامی هسته‌ای را به سایتی نظامی در ۵/۱ کیلومتری تهران منتقل کرده و در حدود ۱۰۰ کارشناس ایرانی در حال انجام آزمایش‌های کوچک در این سایت نظامی هستند. این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌های آژانس تا به امروز همه بر شفافیت و صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌‌ای ایران دلالت دارد و این‌گونه ادعاهای بی‌اساس ره به جایی نمی‌برد. همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ خواستار این شد که تحریم‌ها علیه ایران افزایش یابد، نه اینکه کاهش پیدا کند.  به گزارش خبرگزاری فرانسه، نتانیاهو مدعی شد: یک توافق بد از توافق نکردن بدتر است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار اتهامات قبلي خود مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که ایران خواستار لغو تحریم‌ها خواهد شد و به این ترتیب توانایی داشتن قابلیت هسته‌ای تسلیحاتی را حفظ خواهد کرد.

shbi بازدید : 2 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

نظارت مستقیم سازمان منطقه آزاد کیش با هدف رفع موانع و توسعه صنایع

 

 

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مدير وكارشناسان صنايع  سازمان منطقه آزاد كيش درادامه روند نظارت بر عملكرد بخش هاي صنعتي واقتصادي  و رفع موانع، از كارخانه هاي كيش چوب، سايند، فومن و كارخانه ناك بازديد كردند .

كارخانه كيش چوب با وسعت ۶۰ هزار مترمربع فضاي توليدي وحجم سرمايه گذاري دو هزار ميليارد ريال از سال ۱۳۸۵ با اشتغال زايي مستقيم براي ۴۰۰ نفر وغيرمستقيم براي حدود ۹۰۰ نفر دركيش فعاليت مي كند .

اين كارخانه بزرگترين كارخانه توليد كننده مصنوعات چوبي دركشور ودرخاورميانه است وعلاوه بر ۲۵ نمايندگي فروش محصولات درسراسر كشور، توليدات خود را به كشور هاي عراق و قطر نيز صادر مي كند.

كارخانه كيش چوب ماهانه ۴ هزار ورق ام دي اف  در۲۰۰ رنگ مختلف با درجه بندي هاي متفاوت از نظر كيفيت وطرح توليد وعرضه مي كند.

شركت سايند از سال ۱۳۷۹ درفضايي به وسعت هفت هزار و۵۰۰ مترمربع با ۱۲ نفر نيروي انساني دردوشيفت كاري انواع سمباده وفيلتر را براي مصارف مختلف توليد مي كنند.

اين شركت تنها شركت توليد كننده دركشور است  كه توانايي توليد بيش از ۸۰۰ نوع سمباده و ۵۴ مدل فيلتر را داراست  .

شركت سايند علاوه برتامين نياز داخل كشور، محصولات خود را به كشورهاي كره واستراليا نيز صادر مي كند.

بيش از ۷۰ تن سمباده وبيش از ۲هزار و۳۰۰ فيلتر ماهانه دراين شركت توليد وروانه بازار مصرف مي شود.

كارخانه فوما با زير بنا ۳هزار و۷۳۰ مترمربع از سال ۷۶ درجزيره كيش درزمينه  توليد انواع لوازم خانگي تزريقي ، دوار وحرارتي فعاليت مي كند.

توليدات اين كارخانه شامل ۶۷ قلم انواع لوازم خانگي از جمله چرخ گوشت، انواع فلاكس، آبميوه گيري، جاروبرقي، سشوار، توستر، ظروف يك بار مصرف و ديگر انواع لوازم خانگي مي شود.

۵۴ نفر نيروي انساني درسه نوبت روزانه ۱۷ تا ۲۰ تن محصولات مختلف دراين كارخانه توليد مي كنند.

شهرهاي مختلف كشورمان و كشوهاي قطر وعربستان صعودي از بازارهاي هدف اين كارخانه هستند.

مواد اوليه كارخانه فوما از داخل كشور تامين مي شود ونام فوما پس از ۱۲ سال فعاليت اين كارخانه تحت ليسانس فورتكس ژاپن درانگلستان به ثبت جهاني رسيد ومحصولات اين كارخانه با هويت ايراني و نام فوما دربازار عرضه مي شود.

كارخانه ناك آخرين كارخانه مورد بازديد بود كه با مشاركت سرمايه گذاران ايراني وتايواني از سال ۱۳۷۶ انواع كاسه نمد را درمدل ها وسايزهاي مختلف توليد مي كند.

اين كارخانه با توليد بيش از ۴۰۰ نوع انواع كاسه نمد علاوه بر تامين ۶۰ تا ۷۰ درصد نياز كارخانه هاي خودروسازي داخلي ، حدود ۱۰ درصد از محصولات خودرا دربازار آزاد كشور عرضه مي كند.

۱۷ نفر بصورت مستقيم با فعاليت دراين كارخانه ساليانه ۲۰۰ ميليون عدد كاسه نمد توليد مي كنند.

كيفيت محصولات كارخانه ناك برابر با استاندارها ي روز دنيا ومحصولات مشابه دركشور هاي امريكايي است و اين محصولات به عنوان تنها سازنده كاسه نمدهاي  استاندارد دركشور به كارخانه هاي ايران خودرو ، سايپا ، مگان و ايساكو عرضه مي شود.

جزيره كيش با وسعت ۹۲ كيلومتر مربع داراي ۱۵۰ واحد صنعتي و۵۰  واحد كارگاهي فعال است.

گفتني است بازديد هاي دوره اي كارشناسان سازمان منطقه آزاد كيش  باهدف رفع موانع وتوسعه صنايع انجام مي شود.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 83
  • بازدید کلی : 597